ЗВІТ
директора Ольшаницької ЗОШ І-ІІІ ступенів
на спільному засіданні педагогічного колективу,
батьківського комітету,
ради школи, учнівського самоврядування
про виконану роботу за 2018-2019 навчальний рік
10 червня 2019 року
З метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадянської системи управління освітою, поєднання державного і громадянського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень наказом № 55 МОН України від 28.01.2005 р. запроваджено щорічно по завершенню навчального року керівникам загальноосвітніх навчальних закладів звітувати перед педагогічним колективом, батьківським комітетом, радою школи про виконану роботу за рік на спільному їх засіданні.
Сьогодні, 10 червня я пропоную Вашій увазі свій звіт про підсумки роботи за 2018-2019 навчальний рік, але ж назвати його своїм звітом я не можу - бо це була спільна робота заступників, секретаря, усього педагогічного колективу разом з батьківським комітетом, радою школи, учнівським самоврядуванням, технічним персоналом школи під керівництвом відділу освіти Рокитнянської райдержадміністрації. Ми працювали разом, поважаючи один одного, враховуючи думки кожного, створюючи сприятливі умови для творчості кожного вчителя, кожного учня під постійним піклуванням батьківського комітету і Ради школи.
Втілюючи в життя ст. 53 Конституції України, в 2018/2019 навчальному році в Ольшаницькій ЗОШ І-ІІІ ступенів проводилась цілеспрямована робота щодо виконання законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», постанов Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №778 «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад», з урахуванням вимог Концепції профільного навчання в старшій школі, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 11.09.2009 №854 «Про затвердження нової редакції Концепції профільного навчання у старшій школі», «Концепції Нової Української школи», «Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу» ДСанПіН 5.5.2.008-01, власного Статуту, а також визначених пріоритетних напрямків розвитку освіти в районі.
Протягом року заклад було, в основному, забезпечено кадрами.
Всього в школі на 01.09.2018 – 28 педагогічних працівників.
З них вищу освіту мають 27. Вищу кваліфікаційну категорію мають - 17 вчителів, першу категорію – 4, другу категорію – 3, категорію «спеціаліст» - 4 вчителі, педагогічне звання «психолог-методист» – 1, педагогічне звання «старший учитель» – 9, «Відмінник освіти України» - 1.
Таким чином, кадрове забезпечення Оьшаницької І-ІІІ ступенів в 2018-2019 н.р. було задовільним.
Протягом року проводилась цілеспрямована робота щодо покращення показників якісного складу педагогічних кадрів.
За поточний навчальний рік було атестовано 7 педагогічних працівників:
відповідають раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» - 4 педагогічних працівники;
відповідають раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії» - 2 педагогічних працівники;
присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії» - 1 педагогічний працівник.
На рівні школи у поточному навчальному році узагальнено досвід педагогічних працівників:
Діхтяра Віктора Володимировича
Колісника Олександра Васильовича
Пуценко Світлани Іванівни
Годлевська Олена Юріївни
Сахно Валентини Володимирівни
Глиняної Марії Семенівни
Власова Євгена Миколайовича
Робота по проведенню діяльності закладу в межі нормативно-правового поля була ключовою протягом року. Удосконалені функціональні обов'язки заступників директора, спеціалістів, обслуговуючого персоналу, розроблено та прийнято Правила внутришкільного розпорядку закладу, розроблені та затверджені функціональні обов'язки працівників закладу з питань охорони праці, проводилась цілеспрямована робота щодо вдосконалення діяльності та зміцнення інтеграційних процесів всіх структур Ольшаницької ЗОШ І-ІІІ ступенів згідно з її Статутом.
У 2018-2019 навчальному році педагогічний колектив школи працював над науково-методичною проблемою: «Формування інноваційного освітнього середовища на основі педагогіки партнерства в умовах реалізації компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризму».
Протягом навчального року в закладі були проведені засідання педагогічних рад та нарад при директору, на яких розглядалися питання аналізу роботи школи за 2018-2019 навчальний рік, ухвалення річного плану роботи школи на 2018-2019 навчальний рік, аналіз працевлаштування випускників, аналіз охоплення навчанням дітей і підлітків, що проживають на території мікрорайону школи, особливості викладання захисту Вітчизни, інформатики, про організацію індивідуального навчання та інклюзивного учням, які мають рекомендації від лікарів, обговорено Концепцію нової школи. Ознайомлено з новими підходами організації навчання у початковій школі. Для реалізації науково-методичної проблеми проведено педради на тему: «Інноваційна культура вчителя як ефективний засіб формування та позитивного ставлення до навчання і створення комфортності для навчання в школі» (протокол № 3 від 14.11.2018 р.), «Створення безпечного освітнього середовища як одного із чинників соціалізації школярів та збереження їхнього психологічного здоров’я, здатності забезпечити життєвий успіх протягом життя», «Формування ключових компетентностей як складова становлення успішної особистості школяра» (протокол № 4 від 28.01.2019 р.), «Наскрізні лінії, як засіб інтеграції ключових загально-предметних компетентностей», «Адаптація учнів 1-го класу та створення умов для розвитку індивідуальних здібностей дитини», протокол №8 від 25.03.2019 р.
На нарадах при директору розглядалися питання:
Серпень - «Про організаційно-методичні аспекти навчального року», «Про організацію обліку дітей дошкільного, підлітків шкільного віку, набір у 1 та 10 класи та організацію профільного навчання у старшій школі»
Вересень – «Про створення умов для забезпечення права на освіту дітей з інвалідністю та організацію індивідуального навчання хворих дітей в 2018-2019 навчальному році», «Дотримання вимог Державних стандартів у календарному плануванні вчителів. Відповідність планів виховної роботи нормативно-правовим документам», «Про комплектування класів, підгруп для вивчення англійської мови, української мови, інформатики, трудового навчання, захисту Вітчизни»
Жовтень – «Про перевірку та дотримання вимог з оформлення та ведення класних журналів», «Класно-узагальнюючий контроль у 5 класі», «Про проведення І етапу Всеукраїнських олімпіад з базових предметів, про організацію роботи членів Малої Академій Наук»
Листопад – «Про стан ведення щоденників учнями 5-11 класів», «Про аналіз результатів І (шкільного) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів»
Грудень – «Про підсумки стану викладання української мови та літератури», «Результати навчально-виховної роботи за І семестр», «Стан ведення класних журналів (об’єктиність оцінювання, дотримання графіка контрольних робіт, тематичне оцінювання, виконання практичної частини програми)», «Про виконання навчальних планів та програм, моніторинг навчальних досягнень учнів за І семестр 2018-2019 н.р.»
Січень – «Про результати методичної роботи в І семестрі», «Про підготовку та проведення педради «Адаптація учнів 1 класу та створення умов для розвитку індивідуальних здібностей дитини»», «Про участь учнів школи в ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад та І етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт членів МАН».
Лютий – «Про стан викладання географії та економіки», «Про підсумки класно-узагальнюючого контролю в 9 класі», «Про хід атестації педпрацівників у 2019 році».
Березень – «Про стан відвідування школи учнями», «Про стан роботи з охорони праці та техніки безпеки на уроках з трудового навчання, фізкультури».
Квітень – «Про підготовку та організоване закінчення навчального року, проведення ДПА у 2018-2019 н.р.», «Про підсумки проведення класно-узагальнюючого контролю у 4 класі».
Травень – «Про виконання правил внутрішкільного трудового розпорядку», «Про виконання навчальних програм».
Методична робота школи спрямована на підвищення педагогічної мобільності та професійної майстерності вчителів, пошук досконалих шляхів навчання та виховання, удосконалення методичного забезпечення навчально-виховного процесу відповідно до потреб школи.
Педагогами школи на достатньому рівні ведеться робота з обдарованими дітьми. Відповідно до плану роботи школи, на виконання наказу по школі від 28 вересня 2018 р. № 139 «Про проведення шкільного етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін у 2018-2019 навчальному році» з 01 жовтня по 25 жовтня 2018 року в школі було проведено І етап Всеукраїнських учнівських предметних олімпіад. Всі олімпіади були проведені згідно графіка та проходили в умовах достатньої організації.
Аналіз проведення олімпіад свідчить, що найбільш активно учні взяли участь в олімпіаді з зарубіжної літератури – 27 учнів, української мови та літератури – 24 учні, математики – 23 учні, хімії – 17 учнів, фізики – 16 учнів, географії – 15 учнів, історії та образотворчого мистецтва – по 14 учнів.
За результатами участі команди школи у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад маємо 19 призерів, зокрема 3 переможці та 16 призових місць, в минулому навчальному році було 13 призових місць. За результатами участі хочеться відмітити вчителів географії Пуценко С. І., Годлевську О. Ю., вчителів історії Лук’янець Л. А., Колісника О. В., вчителя біології Швиденко Л. М., учні яких мають по 3 призових місця з чотирьох можливих.
З інформатики - 2 призових місця, ІІ загальнокомандне місце, з інформаційних технологій – 1 призове місце, вчитель інформатики Пономаренко В.В.
З англійської мови – 1 призове місце, вчитель Діхтяр В. В.
З хімії – 1 призове місце, вчитель Захарченко Н. І.
З екології – 1 призове місце, вчитель біології Швиденко Л.М.
З математики – 1 призове місце, вчитель Веденко Г. В.
З фізики та астрономії – по 1 призовому місцю, вчитель фізики Пономаренко В.В.
З правознавства – 1 призове місце, вчитель Колісник О. В.
За результатами районного етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад учениця 11 класу Бабич Катерина та учень 8 класу Бабіч Олег стали переможцями та призерами з 5 предметів.
Відповідно наказу по школі від 05.09.2018 № 110 «Про організацію пошуково-дослідницької роботи з учнями в школі» створено науково-координаційна рада для залучення обдарованих дітей до роботи у Всеукраїнському конкурсі-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук. Кращі роботи семи учнів були направлені на І (районний) етап конкурсу-захисту МАН, де здобули призові місця у відділеннях:
Літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства, секція “Українська література”, дипломом ІІІ ступеня нагородити Гавриш Анастасію Сергіївну, ученицю 9 класу, вчитель української мови та літератури Лабунець М. С., секція “Теологія, релігієзнавство та історія релігії“, дипломом І ступеня нагородити Бабич Катерину Юріївну, ученицю 11 класу, вчитель історії Колісник О. В.
Наук про Землю, секція “Географія та ландшафтознавство“, дипломом ІІІ ступеня нагородити Мазій Анну Вячеславівну, ученицю 9 класу, вчитель географії Годлевська О.Ю.
Економіки, секція «Мікроекономіка та макроекономіка», дипломом ІІ ступеня нагородити Бабич Катерину Юріївну, ученицю 11 класу, вчитель географії та економіки Пуценко С. І.
Екології та аграрних наук, секція «Екологія», дипломом ІІІ ступеня нагородити Степовенко Альону Сергіївну, ученицю 9 класу, вчитель біології Швиденко Л. М.
Хімії та біології, секція «Хімія», дипломом за оригінальність роботи нагородити Юрченко Анну Юріївну, ученицю 10 класу, вчитель хімії Захарченко Н. І.
Відповідно наказу по школі № 123 від 30.10.2018 р. «Про проведення І етапу ХІХ Міжнародного конкурсу ім.. П.Яцика у 2018-2019 н.р.», № 120 від 30.10.2018 р. «Про проведення І етапу VІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім.Т. Шевченка» в школі пройшли вищезазначені конкурси. За результатами ІІ (районного) етапу конкурсу ім.. П. Яцика у віковій категорії 3-4 класи учениця 4 класу Самар В. виборола призове ІІІ місце. Проте інші призові місця відсутні. Дані результати засвідчують на несистемність вчителів в роботі з дітьми, які направляються для участі в районних конкурсах.
Відповідно листа МОН України №1/9-524 від 31.08.2018 р. «Про умови та порядок проведення Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2019»» було оголошено про участь педагогів школи в зазначеному конкурсі в номінаціях «Вчитель інклюзивного класу», «Захист Вітчизни» для вчителів, які викладають предмет для юнаків, «Географія», «Основи здоров’я». Проте матеріали для участі в районному етапі конкурсу «Учитель року - 2019» не були подані.
Протягом року на виконання перспективного плану контролю за якістю викладання предметів здійснювалось вивчення стану викладання та якості знань учнів з української мови та літератури (наказ № 172 від 18.12.2018), про стан викладання та рівень навичок учнів з фізичної культури в 1-11 класах, (протокол педагогічної ради №3 від 14.11.2018 р.), про стан викладання та рівень навчальних досягнень з географії та економіки, (наказ № 16-а від 22.02.2019 р.), про результати перевірки ведення класних журналів 1-11 класів.
Відповідно чергового графіку проходження курсової перепідготовки педагогічними працівниками протягом 2018-2019 н.р. курсову перепідготовку пройшли 5 вчителів: вчителі української мови та літератури Денисенко Н. В. та Лабунець М. С., вчителі історії Лук’янець Л. А. та Колісник О. В., вчитель фізики та інформатики Пономаренко В. В. та бібліотекар Шевченко О. М.
Адміністрацією школи було здійснено аналіз навчальних досягнень учнів за 2018-2019 н.р. Станом на 25.05.2019 р. в школі навчається 263 учні. Навчальні досягнення учнів 1 та 2 класу згідно наказу МОН України не оцінюються. Відповідно оперативних даних руху та успішності учнів 3-11 класів за рік 13 учнів (5,8%) мають високий рівень навчальних досягнень, зокрема 8 учнів 3-4 класів (14,8%) та 5 учнів (3,4%) 6-9 класів; 87 учнів (39%) 3-11 класів мають достатній рівень навчальних досягнень; 106 учнів (47,5%) мають середній рівень; 17 учнів (7,6%) мають початковий рівень навчальних досягнень. Якість знань учнів 3-11 класів становить 44,8%.
Виховна діяльність в Ольшаницькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Рокитнянської районної державної адміністрації Київської області здійснюється на основі методичних рекомендацій «Основні орієнтири виховання 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів», затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243 та Концепції національно-патріотичного виховання згідно з якими стратегічною метою виховання є формування морально духовної життєво компетентної особистості, що успішно самореалізується в соціумі як громадянин, захисник Вітчизни, патріот.
Якісне планування виховної роботи класними керівниками є одним із головних факторів успішного виховного процесу.
Класні керівники в основному володіють методикою планування виховної роботи.
Планування здійснюється за чотирма розділами:основні виховні заходи; індивідуальна робота з дітьми; охорона життя та здоров`я; робота з батьками. Перевірка показала, що всі класні керівники за основу при плануванні беруть виховні програми, річний виховний план робити школи.
Одним із головних завдань школи є було створення умов для розвитку особистості кожного учня, його самовираження в різних видах виховної діяльності. Класні керівники, педагоги школи активно використовують у своїй роботі різні форми і методи діяльності. Згідно виховних планів класними керівниками проведені різноманітні заходи.
Над реалізацією мети і завдань виховної роботи працює 5 класоводів 1 - 4 класів, 8 класних керівників 5 - 11 класів, педагог - організатор, практичний психолог, заступники директора з НВР, заступник директора з ВР, соціальний педагог.
Аналіз стану виховної роботи за рік показав, що педагогічний колектив в своїй роботі використовує основні нормативні документи про школу, плідно працює у напрямку національного та патріотичного виховання учнів, формування у них свідомого ставлення до навчання і праці, створення життєдіяльних класних колективів.
Пріоритетними напрямками роботи були:
формування особистих рис громадян України, національної свідомості та самосвідомості учнів;
виховання поваги до Конституції та законодавства України, державної символіки;
формування високої мовної культури:
виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності та культури розумової праці;
формування творчої працелюбної особистості;
збереження повноцінного фізичного розвитку учнів, охорони та зміцнення здоров’я;
створення умов для творчого розвитку дитини, залучення учнів до різноманітної діяльності, самореалізації;
посилення уваги до питань морально-естетичного виховання, створення системи успішної профілактики відхилень у поведінці учнів;
створення умов для соціального захисту дітей;
покращення психолого-педагогічної допомоги дітям, батькам, сім’ям;
організація педагогічно-доцільної системи учнівського самоврядування;
Виховний процес здійснюється за основними орієнтирами виховання: ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави; ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей; ціннісне ставлення до праці; ціннісне ставлення до природи; ціннісне ставлення до культури і мистецтва; ціннісне ставлення до себе.
Метою основних орієнтирів виховання є створення цілісної моделі виховної системи на основі громадянських та загальнолюдських цінностей як орієнтовної для проектування моделей виховної системи у закладі.
«Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави». Формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави здійснювалося через :
цикл заходів, спрямованих на виховання поваги до національної символіки, Конституції України, законів Української держави:
-Випуск стіннівок, буклетів, колажів «Я-громадянин України»
-Тематичні уроки та виховні години «Історія Державного Прапора України», «Творення нашої незалежності»
-Круглий стіл «Незалежна Україна – історія і сьогодення»
Цикл заходів, присвячених Дню пам’яті жертв голодомору та політичних репресій:
• Класні години «День пам’яті жертв голодомору та політичних репресій» (1-11 кл.)
• Лінійка «Пам’яті», присвячена Дню пам’яті жертв голодомору та політичних репресій (9б кл.)
Заходи до Дня вшанування учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС:
• Класні години «У Чорнобиля немає часу» (1-11 кл.);
• Перегляд відеофільму учнями «Битва за Чорнобиль»;
• Тематична виставка в шкільній бібліотеці;
Заходи щодо відзначення Дня Соборності України 22.01.2019:
• Класні години, присвячені Дню Соборності України на тему:«Прийди до серця, Україно, благослови добром мене».
• Написання дослідницьких робіт: «Ідея соборності України: творчість Т. Шевченка; народ, суспільство, держава, родина. Минуле, сучасне і майбутнє»
• Конкурс дитячої творчості «Моя соборна Україна» (вірші, оповідання, малюнки, комп’ютерна графіка)
Заходи в рамках Європейського тижня
Тиждень української писемності та мови (листопад):
• Випуск стіннівок «Тарас Шевченко – частина серця українця»(5-11кл.)
• Виставка літератури з історії державної мови
• Мовна гра «У світі мовознавства»(2-4кл.)
• Конкурс на кращого читця віршів Т.Г. Шевченка «Моя улюблена поезія»
У закладі організовано опанування учнями основ Конституції України. Класними керівниками, вчителем правознавства Колісником О.В. та членами учнівського саморврядування,волонтерського звгону «Іскорка» проводяться тематичні години спілкування та позакласні виховні заходи, спрямовані на виховання патріотичних почуттів, поваги до державних символів України, до рідної землі, свого народу, прищеплення шанобливого ставлення до культури, традицій, звичаїв усіх народів, що населяють Україну.
Серед заходів військово-патріотичного напрямку слід відзначити посвяту в козачата, змагання «Козацькі розваги», проведення конкурсу строю та пісні роїв до річниці Збройних Сил України, зустрічі з військовослужбовцями та учасниками бойових дій на Сході України. Команда «Сокіл» Козацької Республіки зайняла призове місце(ІІІ) в районному етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл»,(«Джура»)
• Заходи до Дня Збройних сил України.
Урочиста лінійка до Дня пам’яті та примирення,акція «Доброго ранку ветеране!»(Привітання Ветеранів Другої світової війни та дітей-війни).
18 травня 2019 учні школи взяли активну участь в конкурсі «Моя вишиванка найкраща!».Проведено родинне свято «Вишиванка моєї родини»,флешмоб «Рушникова мозаїка» до Дня української вишиванки.
В рамках проведення тижня Права були проведені заходи:
Єдина виховна година.«Ти знаєш, що ти людина?».(5-11кл.) «Школа прав дитини».(1-4кл.)
-Подорож в країну «Правознайку».(1-4 класи)
-Ігровий турнір «Моя Конституція».(10-11кл. Вч. Правознавства)
-Бібліотечна виставка «Права дітей – права людини».
-Круглі столи на тему: «Що означає бути патріотами», «Як не стати жертвою злочину»(Соціальний педагог ,практичний психолог).
Ціннісне ставлення до себе. Робота з охорони життя і здоров'я учнів
організація систематичних медичних оглядів учнів та педагогічних працівників; проведення усіх видів інструктажів з учнями; проведення роботи щодо формування основ здорового способу життя, тематичних класних годин, профілактичних бесід та лекцій для учнів школи та їх батьків; висвітлення питання профілактики дитячого травматизму на батьківських зборах.
Протягом року робота з профілактики усіх видів дитячого травматизму знайшла своє відображення у проведенні таких виховних заходів, як проведення місячника „Увага! Діти на дорозі!", місячника охорони праці, тижня безпеки життєдіяльності, тижня профілактики дорожньо-транспортного травматизму, днів безпеки життєдіяльності напередодні канікул, дня цивільного захисту з відпрацюванням шляхів евакуації на випадок надзвичайної ситуації.
Систематично проводились тематичні виховні години та бесіди з профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму, пожежної безпеки та інших видів дитячого травматизму, проходили конкурси та вікторини на краще знання правил пожежної безпеки, дорожнього руху, конкурси малюнку «Мій друг світлофор», плакату «Безпечний рух -- запорука життя», конкурс малюнків та плакатів за темою «Обережно! Вогонь!»,
На формування ціннісного ставлення до природи були спрямовані різноманітні форми виховної діяльності екологічної тематики, такі як:
• конкурс знавців природи «Природа в загадках» (1-4кл.)
• цикл класних годин у 5-8 класах природоохоронної тематики «Подорожуємо рідним краєм»;
Учні школи були організаторами та активними учасниками акцій «Посади дерево», «Чисте довкілля», «Пам’ятним місцям – наша турбота», «Парад квітів біля школи» (конкурс на кращий квітник), « До чистих джерел».
У І (районному) етапі Всеукраїнської акції «Ліси для нащадків» І місце виборола Степовенко Олена учениця 9класу, керівник Швиденко Л.М.
Ціннісне ставлення до культури та мистецтва.
Свої мистецькі здібності школярі демонстрували під час різноманітних конкурсів малюнків,участь в районних та шкільних конкурсах: «Калиновий дзвін», «Школа має талант», «Кращий декламатор» Розвивалися естетичні почуття і під час підготовки та проведенні Новорічних свят для учнів 1-4, 5-7 класів та 8-11 класів.
Важливою складовою змісту виховання особистості є усвідомлення дітьми та учнівською молоддю значущості праці, конкурентоспроможності й самореалізації особистості за умов ринкових відносин. Тобто ціннісне ставлення до праці передбачає як підготовку учнів до майбутньої професійної діяльності, так і розвиток потреби у трудовій активності. Учні початкових класів знайомилися з професіями в процесі ігрового спілкування. Практичним психологом та соціальним педагогом проведено та проаналізовано анкетування з учнями 9-11 класів «Вибір майбутньої професії» та психодіагностичне тестування за методикою Клімова.
Робота з соціального захисту учнів у 2018-2019 н.р. знайшла відображення в ряді проведених заходів. Систематично здійснювалось оновлення банку даних на дітей пільгового контингенту, зміни до якого вносилися кожного разу після зміни у соціальному статусі учнів. Станом на 01.06.2019 року на обліку перебуває: 42 дітей із багатодітних родин, 10 дітей з інвалідністю, 14 -напівсиріт, 2 дитини-сироти, 4 учні- ВШК, 36 дітей учасників АТО. Складені акти обстеження умов проживання учнів пільгових категорій.
Після внесення Верховної Ради України ряд змін та доповнень, що до нормативних документів в галузі адміністративних правовідносин, щодо протидії булінгу (цькування) в учнівському середовищі в закладі проведено педагогічну раду «Створення безпечного освітнього середовища, як одного із чинників соціалізації школярів та збереження їхнього психологічного здоров»я, здатність забезпечити життєвий успіх протягом життя» протокол № 4 від 28.01.2019р, 06.02.2019р наказом № 10 «Про запобігання булінгу в Ольшаницькій ЗОШ І-ІІІ ст. було затверджено заходи спрямовані на створення в закладі безпечного освітнього середовища вільного від насильства та булінгу». На реалізацію цих заходів протягом лютого-травня в закладі були проведені: єдина виховна година «Школа без насильства», години спілкування «Кібербулінг», живий мікрофон «Ми проти насилля»!, перегляд відеопрезинтацій «Булінг в школі. Як його розпізнати», круглий стіл для батьків «Прояви булінгу в родині.», батьківські збори «Булінг. Наслідки. Відповідальність» та інші.
«Ціннісне ставлення до людей» - гармонійний всебічний розвиток дитини, підготовка її до життя, формування моральних цінностей. Успіх спільної діяльності великою мірою залежить від глибокого знання вчителями учнів та їх родин. З цією метою класні керівники разом з соціально-психологічною службою двічі на рік проводять обстеження матеріально-побутових умов сімей учнів. Традиційними є родинні виховні заходи: свята Першого й Останнього дзвоників, випускні вечори, «Традиції моєї родини», «Веселі старти» та різноманітні виховні заходи.
У школі працює волонтерський загін «Іскорка». Учні надають допомогу ветеранам, та дітям війни, вітають їх з святами. У 2018-2019н.р. волонтерський загін нашої школи «Іскорка» зайняв ІІ місце у номінації «Добре діло» в районному етапі Військово-патріотичної гри «Сокіл «Джура».
Вже стало доброю традицією, що учні нашої школи доглядають за Братською могилою загиблих воїнів в роки Другої світової війни, могилою та місцем загибелі піонера-партизана Володі Бучацького.
Робота з профілактики правопорушень, бродяжництва серед неповнолітніх
Робота адміністрації та педагогічного колективу з профілактики правопорушень, злочинів, бродяжництва серед неповнолітніх у 2018-2019 н.р. була побудована відповідно до правоустановчих документів, які висвітлюють цей напрямок роботи, указів Президента України, програм правової освіти населення, і проводилась згідно з планом спільних заходів Ольшаницької ЗОШ І-ІІІ ст., служби у справах дітей , Ювенальної превенції у справах дітей.
Протягом навчального року працювала Рада профілактики правопорушень та злочинів серед неповнолітніх, яка проводила роботу з учнями, схильними до порушень внутрішньошкільної дисципліни, проводила заходи щодо запобігання негативних проявів у підлітковому середовищі, проводились зустрічі учнів школи з представниками Ювенальної превенції.
Питання роботи школи з профілактики дитячої бездоглядності та попередження злочинності серед неповнолітніх розглядалися на педраді, нарадах при директорі, засіданнях м/о класних керівників.
Станом на 01.06.2019 року в школі 4 учні, які перебувають на внутрішньошкільному обліку .
З боку класних керівників здійснювався контроль за відвідуванням ними навчальних занять. Практичним психологом та соціальним педагогом проводилась індивідуальна робота з даними учнями та їх батьками.
Аналізуючи роботу за минулий навчальний рік у 2018– 2019 н. р. педагогічному колективу необхідно:
- активно залучати учнів до участі у позаурочному житті;
- покращити роботу класних керівників з класним активом, органами учнівського самоврядування;
- покращити роботу дитячої організації „ Сокіл”;
- класним керівникам організувати виховну роботу в класі з урахуванням потреб і запитів учнів;
- класним керівникам ефективно впроваджувати в виховній діяльності інноваційні форми роботи згідно Основних орієнтирів виховання .
Соціально- психологічний супровід учасників навчально-виховного процесу.
Протягом 2018-2019 н.р. основними видами діяльності практичного психолога була діагностична, корекційно-відновлювальна, консультаційна та просвітницька робота.
Для виявлення труднощів адаптації першокласників та для попередження можливих негативних явищ на даному етапі було проведене спеціальне психологічне дослідження.
Мета дослідження: визначення початкового рівня функціональної готовності дитини до школи та виявлення дітей «групи ризику», тобто дезадаптованих.
Постійно проводилась діагностика по виявленню „важковихованих” учнів. Проведена діагностика прояву суїцидальних тенденцій учнів за методикою М. Горьської. Проведено тренінгові заняття по корекції агресивності з учнями „ групи ризику ”, тренінгові заняття „ Профілактика девіантної поведінки ”, довірча бесіда «Вміння жити і спілкуватися в колективі”. Здійснюється соціально-психологічний патронаж дітей з проблемних сімей, розроблений індивідуальний план психологічного супроводу дітей, які потрапили в складні життєві обставини.
За результатами соціометрії разом з класними керівниками була проведена відповідна корекційно-відновлювальна робота:
довірча бесіда „Забудемо образи” (2-4 класи);
година спілкування «Як знайти друзів і не нажити ворогів» (8-9 класи)
тренінг «Чи міцний наш колектив?» (10-11 класи)
заняття «Скажи мені хто твій друг?» (5-7 класи)
Постійно приділяється увага дітям з особливими потребами та учню, який знаходиться на інклюзивній формі навчання, здійснюється їх соціально-психологічний супровід, проводяться індивідуальні корекційно-розвивальні заняття «Сходинки розвитку розумової та пізнавальної активності дітей з ООП»
До дня боротьби з курінням з учнями 6-8 класів проведений інформаційно-профілактичний тренінг «Наш вибір –життя без цигарки».
До Дня боротьби зі СНІДом групою учнів були проведені інформаційні години для своїх однолітків анкетування «Ваші знання про ВІЛ/СНІД та ІПСШ», тренінгові заняття «СНІД – право вибору», і антиснідівська акція „ВІЛ: знати, щоб жити”, конкурс плакатів „Боротися проти вірусу, а не проти людей”, інтерактивно-публіцистична програма «Вдумайся».
Проведено анкетування «Що я знаю про торгівлю людьми?» та корекційні заняття для підлітків «Торгівля людьми- найжахливіша форма злочинності»
Діагностика проявів агресивної поведінки дітей із неблагонадійних сімей.
За результатами діагностики проведена відповідна корекційна робота:
тренінгові заняття по подоланню тривожності, стресового стану та проявів агресії;
профорієнтаційна робота;
індивідуальні консультування;
систематично здійснювався психолого-педагогічний патронаж проблемних сімей.
З учнями 5 – 11 класів в рамках акції «Ми проти насильства» проведені відповідні виховні заходи: тренінг «Захист прав дитини» (5-6 класи), година спілкування «Якщо тобі немає 18» (7-8 класи), інформаційний тренінг « Насильство. Термінологія та види насильства» (9-11 класи).
Розроблений план заходів протидії булінгу в учнівському середовищі. Проведене тренінгові заняття для учнів 8-11 класів «Профілактика булінгу в учнівському середовищі, рольова гра для учнів 5-7 класів «Що таке боулінг і хто може стати його жертвою?), організовано перегляд відеофільму «Стоп! Булінг!»
Проведена діагностична робота по виявленню обдарованих та здібних дітей.
Виявлено 10 учнів, які мають інтелектуальні здібності, 6 учнів, які мають художні здібності, 8 учнів – вокальні здібності, 2 учнів – літературні, 4 учнів – артистичний талант, 10 учнів – спортивні.
За кожним із цих учнів закріплений наставник, який додатково з ними займається і сприяє подальшому розвитку творчого потенціалу дитини. Проведений тренінг по корекції тривожності та набуття впевненості для обдарованих дітей, тренінг «Шлях до успіху», тренінг «Школа лідерів», розвиток інтелектуальних здібностей, встановлення та підтримка контактів у спілкуванні. Здійснюється психологічна підготовка учнів членів МАН.
Діагностика професійної спрямованості особистості. Проведене анкетування для учнів 9, 11 класів для виявлення їх профнамірів. Досліджувались інтереси при допомозі орієнтовно-діагностичної анкети інтересів (ОДАні) С.Я. Капрілової та методики „Квадрат інтересів”, „Нахили до професії”.
Треба відзначити, що 35% респондентів виявили інтереси до професії типу людина – людина, 5% - людина-природа, 10% - людина-техніка, 45% - людина-знакова система, 5% - людини-художній образ, що відповідає обраному профілю навчання .
Проведена відповідна профорієнтаційна робота:
довірчі бесіди зі школярами за результатами тестування на профпридатність „Світ професій”;
виховання свідомого вибору професії. Корекційно-розвивальне заняття „ Моя майбутня професія: правила вибору ”(9 класи);
мотиваційний тренінг „ Моя майбутня професія – шлях до успіху ” (10 клас)
тренінг «Я і моя професія» (11клас)
Проведена діагностична робота серед учнів 4 класу, згідно впровадження програми наступності та подолання адаптаційного періоду в 5 класі.
Всі результати занесені в індивідуальні картки учнів. Та розроблені відповідні рекомендації класним керівникам, вчителям-предметникам, батькам згідно вікових та індивідуальних особливостей дітей з урахуванням провідного виду діяльності.
Надавалась психологічна допомога дітям, батьки , яких є учасниками АТО. Здійснено психодіагностичне обстеження емоційного стану дітей даної категорії. Проведені консультативні бесіди по збереженню психічного здоров’я у умовах стресових ситуацій, у період адаптації до нових умов, та тренінгове заняття «Життя в барвистому світі» .
Проведені просвітницькі заходи з педагогами, батьками, щодо роботи з сім’ями учасників АТО: групове консультування «Соціально-психологічна допомога сім’ям переселенців та учасників АТО», заняття з елементами тренінгу «Загальнолюдські цінності: осмислення вічних істин».
Проводилась робота по виявленню педагогічно занедбаних учнів (аналіз робочої документації, визначення інтелектуального розвитку невстигаючих учнів) серед учнів 1-4 класів. Із затримкою психічного розвитку 2 учні, 4 з педагогічною занедбаністю.
З метою корекції проведені бесіди з невстигаючими учнями, рольові ігри, організовані додаткові навчальні заняття, розроблені рекомендації для роботи з педагогічно занедбаними учнями, та з учнями ЗПР.
Здійснювався супровід випускників під час підготовки до ЗНО. Розроблені рекомендації „Як зняти стрес” та комплекс релаксаційних вправ. Проведене тренінгове заняття „ Емоційна готовність до ЗНО”, індивідуальні консультування по даному питанню та оформлений куточок порад психолога по підготовці до ЗНО.
Також працюю за програмою сприяння просвітницької роботи щодо здорового способу життя „Рівний рівному”. Сформовані 3 (по 15 чоловік) групи із учнів 9-го та 8-го класів, які працюють за модулями „Спілкуємось та діємо”, „Твоє життя твій вибір”, „Знаємо та реалізуємо свої права”. Впроваджую факультатив «Формування ЗСЖ та профілактика ВІЛ/СНІДу», в 10 класі, та курс за вибором «Психологічний розвиток особистості молодшого підліткового віку» в 5-х класах.
Протягом року, згідно розкладу, проводились години психолога у 5 – 11 класах .
Проведена групова та індивідуальна консультаційна робота серед вчителів, батьків, учнів. Групове консультування вчителів і класних керівників з питань виховання дітей «Труднощі періоду адаптації у 5-класі», «Якщо дитину принижують соцмережах», «Труднощі взаємостосунків». Групове консультування батьків про вікові особливості першокласників та шляхи їх психологічної підтримки «Забезпечення емоційної рівноваги дітей в адаптаційний період», «Культура поведінки». Групове консультування старшокласників «Наслідки булінгу. Як від них захиститися». Індивідуальні психологічні консультації старшокласників з особистих питань.
Протягом семестру проводилась просвітницька діяльність, а саме:
Виступ на методичній оперативці для вчителів початкових класів: „Особливості поведінки у складних ситуаціях”
Тренінгове заняття для батьків «Що таке боулінг і його наслідки»
Виступ на семінарі класних керівників «Вплив телебачення, Інтернету на психіку дитини»
Психолого-педагогічний семінар „ Забезпечення емоційної рівноваги дітей в адаптаційний період ”.
Психолого-педагогічний консиліум «Психологічна адаптація учнів до нових умов навчання і виховання в школі другого ступеня»
Виступ для батьків „ Встановлення особистості у 5 класі”.
Психолого-педагогічний семінар «Інклюзивна освіта. Перспективи розвитку»
Психолого-педагогічний семінар «Як запобігти булінгу в учнівському середовищі»
Психологічний практикум для вчителів „Реабілітація та профілактика насилля і жорстокості ”
Урок - спілкування з елементами тренінгу для учнів старших класів «Кібербулінг та його наслідки»
Виступ на батьківських зборах „ Насильство в сім’ї”
Психолого-педагогічний семінар „ Стрес у педагогічній практиці ”
Профорієнтаційне заняття з елементами тренінгу « Важливість професійного вибору »
Стан дитячого травматизму
Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час навчально-виховного процесу в школі знаходяться під щоденним контролем адміністрації школи, медичної сестри, заступників директора з навчально-виховної та виховної роботи , завгоспа школи .
У закладі наявні всі законодавчі та нормативні документи з охорони праці. Розроблене та введене в дію Положення «Про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», украдено колективний договір з розділом «Охорона праці». Адміністрацією школи та профспілковим комітетом розроблені та введені в дію правила внутрішкільного розпорядку, видані накази «Про призначення відповідальних осіб за стан охорони праці», «Пожежної безпеки», «Збереження життя і здоров’я учасників навчально-виховного процесу в навчальних кабінетах, майстерні, спортивному залі на спортивному майданчику, при експлуатації газового та електрогосподарства». Були проведені інструктажі з техніки безпеки, пожежної безпеки, електробезпеки та безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу.
У школі добре організована роз’яснювальна та профілактична робота з питань охорони праці і безпеки життєдіяльності, свідомого ставлення до свого здоров’я, здорового способу життя усіх учасників навчально-виховного процесу.
На початок 2018-2019 навчального року були оформлені необхідні акти дозволу на проведення навчальних занять у кабінетах та шкільних приміщеннях підвищеної небезпеки.
Наказом по школі передбачено відповідальних за організацією роботи з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності під час навчально-виховного процесу та позаурочний час, попередження дитячого травматизму, відповідальних за електрогосподарство в школі.
У школі є всі відповідні журнали з реєстрацією всіх видів інструктажів із питань хорони праці працівників та учнів школи. На 1 вересня 2018 р. всі педагогічні працівники школи надали медичні книжки з дозволом на роботу.
Протягом 2018 року, випадків травмування педагогічних працівників та учнів школи не було.
На протязі календарного року було травмування дітей в побуті (6 учнів). Основним недоліком організації роботи по запобіганню дитячого травмування в побуті є недостатній контроль з боку батьків за перебування дітей в позаурочний час.
На даний час в школі не в повній мірі вирішене питання забезпечення шкільними меблями учнів відповідно до їх вікової групи, що не дає змогу дотримуватись державних санітарних норм і правил, що призводить до значної кількості опорно-рухової системи.
Робота по протипожежній безпеці в закладі значно поліпшилась, але через відсутність належного фінансування не вирішені питання вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій горища будівлі школи. Заклад не в повній мірі забезпечений засобами пожежогасіння. Серйозне занепокоєння викликає стан шкільної електромережі та шкільного даху.
З метою практичного відпрацювання учнями за їх віковими категоріями теоретичних знань та навичок з питань цивільного захисту 26.04.2019р було проведено «День цивільного захисту», в цей день було проведено відкриті заходи з цивільного захитсу для учнів 1-11 класів, тренувальні навчання з наданням домедичної допомоги для учнів 1-4, 5-9 класів, тренувальні навчання з використанням засобів захисту органів дихання та шкіри для учнів 1-4 класів, загально-шкільне тренування «Дії постійного персоналу та учнів школи в умовах виникнення загрози ураження сильнодіючими речовинами хлору та аміаку».
Відповідно наказу по школі №39 від 10.04.2019р «Про проведення тренувальних заходів з екстренної евакуації із приміщень в разі загрози та винекнення надзвичайних ситуацій» 19.04.2019р в закладі було проведено тренувальні заходи з учнями та праціувниками школи, щодо готовності екстренної евакуації із приміщення вразі загрози та виникнення надзвичайної ситуації.
У школі на початок навчального року були зроблені заміри контурів заземлення та ізоляції електрообладнання.
Двом учням школи на основі рішення медико-психологічної комісії організовано навчання вдома та одному учню інклюзивне навчання.
Медичний огляд учнів нашої школи був проведений згідно плану, на базі Рокитнянської районної лікарні в травні 2019 року.
В результаті медичного огляду:
-оглянуто-263 учнів;
-всього паталогій -250 , з них виявлено вперше – 91;
Захворювання:
Серцево-судинні хвороби – 21 учнів; -хвороби органів дихання – 7 учнів; -хвороби опорно-рухового апарату -172;
учнів, з них сколіозів – 41 та порушення постави - 70, плоскостопість – 47, ДГК- 11; - хвороби очей – 41 учнів; - міопій – 30 учнів; - ЛОР хвороби – 90 учнів; - хронічний тонзиліт– 87 учнів; - ендокринні хвороби – 32 учнів; - хвороби шлунково- кишкового тракту – 32 учнів, з них холецистит– 5, хронічні гастрити – 8, ДЖВШ – 7; -хвороби нирок – 2 учнів; - хвороби шкіри – 7 учнів; - психоневрологічні – 16 учнів; - карієс – 50 учнів; - вроджені вади – 3 учнів; - хірургічні хвороби – 172 учнів; До спеціальної групи віднесено 32 учнів. Ці учні мають довідку з лікарні, в якій визначена медична група для занять фізкультурою.
З метою збереження здоров'я учнів протягом навчального року проводились щеплення та диспансерні огляди, взято на облік 200 учнів
У закладі дотримується належний санітарно-гігієнічний режим: розроблено графіки провітрювання навчальних приміщень, дотримання яких контролюють медпрацівники школи; освітлення навчальних приміщень відповідає гігієнічним нормативам і здійснюється відповідно до вимог ДСанПіН (контроль здійснює завгосп). У 1-4 класи оснащені ростовою лінійкою для визначення учнями відповідності розміру навчальних меблів стосовно особистого зросту.
В 2018-20109н.р. в закладі було організовано безкоштовне харчування для учнів 1-4 класів, дітей пільгових категорій та дітей, які харчуються за батьківські кошти. Безкоштовне харчування було організоване за кошти Ольшаницької сільської ради та Бушівської сільської ради. Для забезпечення створення належних умов харчування в закладі було видано наказ №5 від 26.01.2019р «Про організацію харчування Ольшаницької ЗОШ І-ІІІ ст. на 2019р». Відповідальною за харчування учнів в закладі призначено заступинка директора з ВР Глиняну М.С.
Стан матеріально-технічного забезпечення
Нові Державні стандарти запроваджені у школі І ступеня з 2018-2019 навчального року потребують значного залучення, як бюджених так і позабюджетних коштів для створення належного освітнього середовища для першокласників. З цією метою було виділено сесією Ольшаницької сільської ради 50.000 гривень для придбання мультимедійної дошки, за кошти державного бюджету при співфінансуванні з районним бюджетом було придбано шкільні парти, шкафчики, принтер, ноутбук, дедактичний матеріал, лего, м»який інвентар було придбано фірмою «Рокитне-Цукор»; жалюзі на вікна, коврик, ремонт класної кімнати були проведені за батьківські кошти. Наприкладі оснащення класної кімнати 1-го класу простежується, що тільки тісні партнерські відносини громади, держави, батьків може створити необхідні умови для належного освітнього простору діте. На протязі 2018-2019н.р. закладу було подаровано ноутбук Ольшаницьким кар»єром, з відділу освіти отримано один принтер і один ноутбук, один принтер подаровано фірмою «Рокитне- Цукор», при підтримці Ольшаницькою сільською радою заклад забезпечено безкоштовним інтернетом 3 20м зоною wi-fi компанії lan4ever технічного. Про те на сьогоднішній день постає проблема охоплення всього приміщення закладу інтернетпокриттям Ольшаницьким спецкар»єром закуплено 2 роутери, але їх встановлення потребує додаткових коштів (придбання кабелю та додаткового обладнання.
Для реалізації державного стандарту якості освіти до нового навчального року планується всі початкові класи забезпечити телевізорами, два телевізори з 50-ти дюймовою діагоналлю було придбано Ольшаницьким кар»єром, два телевізори ще необхідно придбати, проте нам без батьківської допомоги нам не обійтися тому, що телевізор необхідно прикріпити та придбати шнур для підключення комп»ютера. Надіюсь, що два телевізора буде придбано за кошти Ольшаницької сільської ради так як звернення до депутатав сільської ради було направлене адміністрацією школи на виділення 32 000 грн. На придбання телевізора. Технічне оснащення початкової школи необхідне для впровадження в освітній процес інтелектуально-інформаційної програми «Розумники», яка забезпечує більш якісне сприйняття і засвоєння матеріалу.
На протязі 2018-2019 р. батьками було надано благодійну допомогу у вигляді фонду школи, кошти знаходяться в касира школи Скрипки Оксани Іванівни, яка надала інформацію про кількість коштів, на протязі навчального року батьками було здано 12 010 грн. Кошти здані класами:
1 клас – 1850 грн.
2 клас – 1300 грн.
3 -А -1500 грн.
3-Б – 900 грн.
4- 1910 грн.
5клас – 0 грн.
6 клас - 0 грн.
7 клас – 400 грн.
8 клас – 2150 грн.
9-А клас – 1000 грн.
9-б клас – 0 грн.
10 клас - 1000 грн.
11клас - 0 грн.
На даний час у школі відбувається капітальний ремонт стелі у двох класних кімнатах на другому поверсі, після їх завершення весь другий поверх та класні кімнати потребуватимуть косметичних ремонтів.